Overunity.com Archives is Temporarily on Read Mode Only!

Free Energy will change the World - Free Energy will stop Climate Change - Free Energy will give us hope
and we will not surrender until free energy will be enabled all over the world, to power planes, cars, ships and trains.
Free energy will help the poor to become independent of needing expensive fuels.
So all in all Free energy will bring far more peace to the world than any other invention has already brought to the world.
Those beautiful words were written by Stefan Hartmann/Owner/Admin at overunity.com
Unfortunately now, Stefan Hartmann is very ill and He needs our help
Stefan wanted that I have all these massive data to get it back online
even being as ill as Stefan is, he transferred all databases and folders
that without his help, this Forum Archives would have never been published here
so, please, as the Webmaster and Creator of these Archives, I am asking that you help him
by making a donation on the Paypal Button above.
You can visit us or register at my main site at:
Overunity Machines Forum

Norwegian Free Energy Think Tank

Started by KSJ2009, September 13, 2009, 01:33:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nabo00o

Hei, holder til i Beiarn, ca. 10 mil fra Bodø.

Jo jeg har lest mesteparten av det kapittelet, var jo også anbefalt det da jeg skaffa meg pdf dokumentet. Det er utrulig interresangt, og hvis det stemmer så gir det en ganske anderledes forståelse av de eksprimentene som mange arbeider med på både OU.com og energetic forum.

Et eksperiment som virkelig viser "unaturlige" egenskaper til elektrisitet er Hairpin kretsen, da den bryter med den ganske så fundamentale ideen om at strøm altid går gjennom den laveste motstanden.
I dette tilfellet er det to solide kopper eller bronse barer som går i lag som en "U", og med en eller flere pærer koblet i mellom. Disse vil da lyse når man utesetter den for kraftige elektriske impulser, selvom det i følge Ohm's lov skulle være umulig. Tingen er at det har dukket opp 'noder' oppover baren, akuratt som om det skulle vært en resonant oscillation....

Det som virkelig virker mest interesant for meg å prøve ut, måtte være å lage en såkalt "disruptor" som Tesla kalte det, der den kraftige en-veis impulsen skapes av en gnist gang (spark gap) med et kraftig magnetfelt som river vekk den etterliggende ionplasmaen. På denne måten kan man lage veldig kraftige impulser med en skarphet som transistorer ikke kan nærme seg (som du nevnte).

Noen mosfetter skal alikevel kunne gi veldig høy strøm og spenning har jeg jørt...
Julian
Static energy...
Dynamic energy...
Two forms of the same.

sveindaniel

Jeg så helt nylig denne hairpin kretsen. Det var godt å se en ekte Radiant Energy krets, med kald elektrisitet. Jeg leste at det eneste stedet hvor det var kun kald ufarlig elektrisitet var på oversiden av de kondensatorene som er plassert i bunnen av de to kobber rørene, etter gnist gangen, men før lyspærene.

Ja, det er akkurat det jeg ønsker å lage også. Kraftige en-veis impulser over en gnistgang. Men jeg tror ikke vi trenger et magnetfelt, fordi Tesla brukte det siden han ikke hadde noen annen måte å stoppe elektristeten på. Han brukte ikke noen radiorør eller mosfet eller noe annet til å kontrollere impulsene. Han brukte en generator til å skape høy spenning, og kondensator til å gjøre impulsene brå, og magnetfelt for å stoppe impulsen.
For mer nøyaktig kontroll av impulsene så kan vi bruke et høyspennings radiorør, som tåler flere tusen volt og den strømmen som skal til.

Etter gnistgangen, så har jeg lyst å plassere en konisk spole, akkurat som tesla gjorde.

Jeg driver å søker etter riktig radiorør blant annet på ebay.

crayfish

Howdy Kjell

Ser at over 1500 har vært inne og sett på forslaget ditt. Da må det jo være en viss interesse for en Norwegian Think Tank - vedr. fri energi?! Selv har jeg vært medlem av en dansk forening - DIFØT http://www.difoet.dk/info/velkomst.htm - som har satt meg på sporet av mange interessante ideer og oppfinnelser. Har vært medlem i mange år. Jeg kan være interessert i å bidra til at vi får økt info på området fri energi/fremtidens energi.

Crayfish

lota

Hej,
om du är intreserat för Bedinie och Adams du kan ochså läsa här.
http://www.watercar.ch/wbb3/wbb/index.php (namnen där är skibby)
Du måst registrera de. Vi har där ett projekt med Bedinie och Adams och en generator. Jag testa generator spolar och en ringkärnagenerator från Walther Thurner.
Jag komma frÃ¥n tyskland och prata litegrand svenska. Jag hopas du  förstÃ¥ me.

Hejdå Lota

Nabo00o

Det gjør vi  ;)
Og takket være google kan vi oversette tysken til engelsk:
http://translate.google.com/translate?js=y&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.watercar.ch%2Fwbb3%2Fwbb%2Findex.php&sl=de&tl=en

Det er vist interesse fra veldig mange kanter av verden rundt denne ideen, mange som har blitt inspirert eller nysjerrig  :)

Julian
Static energy...
Dynamic energy...
Two forms of the same.