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and we will not surrender until free energy will be enabled all over the world, to power planes, cars, ships and trains.
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Color's Kapanadze forum, FE builds circuits and comments

Started by AlienGrey, February 03, 2019, 05:22:13 AM

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대부가 나무하러 갔다가 괄키로 꿩잡아서 볶음탕 만들었봤어 잠깐와봐.

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Israel's Suez Canal Alternative Project
https://www.youtube.com/watch?v=tcVwajP8z1o

For many reasons, the biggest
Israel gained independence as part of the Suez Canal construction plan, and as an example, the Sinai War with Egypt broke out and Israel won.
Israel's return of the Sinai Peninsula to Egypt is a show to show that they have no desire for the Sinai Peninsula.

Many people understand that the western border of Israel was established for the purpose of constructing an alternative canal to the Suez Canal.

The biblical claim that Moses was the land of the sun of Geb with the Philistines who fled is merely a vanguard for their purpose.
Now, large-scale wars like in the past are unlikely to occur, so we are planning to build another canal.

Geb's sun was not fired at the correct location, so the alternative was to recreate and place the dancer.


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Negative Electricity Generator
https://www.youtube.com/watch?v=fp2PsywkEaA&t=41s



붓다가 죽고 난 후에 나온 사리(舍利)를 어떻게 분배할 것인가가 문제였다. 부처님 진신사리에는 신비적 영험이 있다고 믿었기 때문이다. 사리 분배를 두고 여러 부족 간에 전쟁이 날 수도 있는 위험한 상황이었다. 당시에 가장 신망이 높았던 도나(Dona) 바라문이 분배의 역할을 맡았다. 도나의 중재로 8등분을 하였다. 각기 지역별로 8군데에다가 사리탑을 세웠다. 항아리를 모시는 병탑, 재를 모시는 회탑까지 포함하면 도합 10군데에 탑이 세워졌다. 중재를 맡았던 도나는 사리를 모셨던 항아리를 가졌고, 뒤늦게 현장에 온 모리야족은 화장을 하고 난 후의 재를 가져갔다.

세월이 흘러 8군데 사리탑 중에서 유일하게 남아 있는 곳은 네팔 쪽에 있는 랑그람의 영탑이다. 붓다의 어머니 마야부인의 친정인 꼴리족이 배분받았던 사리이다. 후일에 랑그람 영탑을 해체하려고 하자 꿈에 용이 나타나 '손을 대면 화가 미친다'는 메시지를 전했다.

탑을 빙빙 도는 '탑돌이'를 하는 이유는 탑 속에 모셔놓은 사리의 기운을 받기 위해서이다. 붓다뿐만 아니라 생전에 도가 높았던 고승들의 사리에는 3가지 영험이 있다고 한다. 방광(放光), 은몰(隱沒), 증과(增果)이다. 방광은 사리에서 빛이 나는 것이고, 은몰은 홀연히 사리가 사라지는 경우이고, 증과는 사리가 더 늘어나는 현상이다. 한국 불교 신앙의 중심에는 사리 신앙이 자리 잡고 있다. 불교도들의 대표적인 순례지인 5대 보궁이 그것이다. 통도사 금강계단, 오대산 적멸보궁, 설악산 봉정암, 정암사의 수마노탑, 사자산 법흥사 보궁이다.


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가짜 사리 가지고 박터지게 싸우는 것들은 땡중불자가 아녀다 용헌아 ;D ;D ::)

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Molten glass becomes a good conductor of electricity
https://www.youtube.com/watch?v=7ieDAckmrHI



인간들이 정보부족 사태에 직면하면 빨치산 잔당하는거래 아빠.

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качерим по Бунку
https://www.youtube.com/watch?v=9HFqhGlG_Rc

Russians do a lot of the same repetitive and incomprehensible experiments.

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БТГ на генераторе Ионов
Tesla1974valentina пишет: Andreishal вы задавались вопросом есть ли у електрона спин в стане покоя?

: "Батюшка, а как вы понимаете концепцию протеирея Феофана о социально-патриархальном единении души человека с Господом Богом на основании его религиозных воззрений, высказанную для русской православной епархии в Париже"?
https://realstrannik.com/forum/svobodnaya-energiya/1155-btg-na-generatore-ionov?start=10#166931

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마태복음 6장
16   금식할 때에 너희는 외식하는 자들과 같이 슬픈 기색을 내지 말라 저희는 금식하는 것을 사람에게 보이려고 얼굴을 흉하게 하느니라 내가 진실로 너희에게 이르노니 저희는 자기 상을 이미 받았느니라
17   너는 금식할 때에 머리에 기름을 바르고 얼굴을 씻으라
18   이는 금식하는 자로 사람에게 보이지 않고 오직 은밀한 중에 계신 네 아버지께 보이게 하려 함이라 은밀한 중에 보시는 네 아버지께서 갚으시리라
19   너희를 위하여 보물을 땅에 쌓아 두지 말라 거기는 좀과 동록이 해하며 도적이 구멍을 뚫고 도적질하느니라
20   오직 너희를 위하여 보물을 하늘에 쌓아 두라 거기는 좀이나 동록이 해하지 못하며 도적이 구멍을 뚫지도 못하고 도적질도 못하느니라
21   네 보물 있는 그 곳에는 네 마음도 있느니라
22   눈은 몸의 등불이니 그러므로 네 눈이 성하면 온 몸이 밝을 것이요
23   눈이 나쁘면 온 몸이 어두울 것이니 그러므로 네게 있는 빛이 어두우면 그 어두움이 얼마나 하겠느뇨
24   한 사람이 두 주인을 섬기지 못할 것이니 혹 이를 미워하며 저를 사랑하거나 혹 이를 중히 여기며 저를 경히 여김이라 너희가 하나님과 재물을 겸하여 섬기지 못하느니라
25   그러므로 내가 너희에게 이르노니 목숨을 위하여 무엇을 먹을까 무엇을 마실까 몸을 위하여 무엇을 입을까 염려하지 말라 목숨이 음식보다 중하지 아니하며 몸이 의복보다 중하지 아니하냐
26   공중의 새를 보라 심지도 않고 거두지도 않고 창고에 모아 들이지도 아니하되 너희 천부께서 기르시나니 너희는 이것들보다 귀하지 아니하냐
27   너희 중에 누가 염려함으로 그 키를 한 자나 더할 수 있느냐
28   또 너희가 어찌 의복을 위하여 염려하느냐 들의 백합화가 어떻게 자라는가 생각하여 보라 수고도 아니하고 길쌈도 아니하느니라
29   그러나 내가 너희에게 말하노니 솔로몬의 모든 영광으로도 입은 것이 이 꽃 하나만 같지 못하였느니라
30   오늘 있다가 내일 아궁이에 던지우는 들풀도 하나님이 이렇게 입히시거든 하물며 너희일까보냐 믿음이 적은 자들아
31   그러므로 염려하여 이르기를 무엇을 먹을까 무엇을 마실까 무엇을 입을까 하지 말라
32   이는 다 이방인들이 구하는 것이라 너희 천부께서 이 모든 것이 너희에게 있어야 할 줄을 아시느니라
33   너희는 먼저 그의 나라와 그의 의를 구하라 그리하면 이 모든 것을 너희에게 더하시리라
34   그러므로 내일 일을 위하여 염려하지 말라 내일 일은 내일 염려할 것이요 한 날 괴로움은 그 날에 족하니라


금식에는 두 가지 타입이 있습니다.
게브처럼 말(Word)을 해서 먹지 못하는 것과, 어둠신처럼 빛을 싫어해서 떡(태양)을 먹지 않는 금식입니다.
레위 마태는 모세-Djed과 어둠신을 섬기는 캐릭터답게 은밀한 아펩-아버지를 강조합니다. 태양은 은밀할 수가 없죠. 오직 어둠만이 은밀할 수 있습니다.


창세기 3장
8   그들이 날이 서늘할 때에 동산에 거니시는 여호와 하나님의 음성을 듣고 아담과 그 아내가 여호와 하나님의 낯을 피하여 동산 나무 사이에 숨은지라
9   여호와 하나님이 아담을 부르시며 그에게 이르시되 네가 어디 있느냐
10   가로되 내가 동산에서 하나님의 소리를 듣고 내가 벗었으므로 두려워하여 숨었나이다
11   가라사대 누가 너의 벗었음을 네게 고하였느냐 내가 너더러 먹지 말라 명한 그 나무 실과를 네가 먹었느냐
12   아담이 가로되 하나님이 주셔서 나와 함께하게 하신 여자 그가 그 나무 실과를 내게 주므로 내가 먹었나이다
13   여호와 하나님이 여자에게 이르시되 네가 어찌하여 이렇게 하였느냐 여자가 가로되 뱀이 나를 꾀므로 내가 먹었나이다
14   여호와 하나님이 뱀에게 이르시되 네가 이렇게 하였으니 네가 모든 육축과 들의 모든 짐승보다 더욱 저주를 받아 배로 다니고 종신토록 흙을 먹을지니라
15   내가 너로 여자와 원수가 되게하고 너의 후손도 여자의 후손과 원수가 되게 하리니 여자의 후손은 네 머리를 상하게 할 것이요 너는 그의 발꿈치를 상하게 할 것이니라 하시고


게브가 태양을 먹으면 밤이 오고,
누트가 태양을 먹으면 낮이 옵니다.
둘 모두 태양을 먹었고 지금은 낮과 밤이 반복되는 어떤 시점에 여호와가 개입했고,
그러나 게브와 누트를 숨길 수 있는 큰 나무는 세상에 존재하지 않습니다.
어둠만이 둘을 숨길 수 있습니다.
그러나 아펩신전에 나무는 없습니다.
구름 낀 서늘한 날이라 태양신전도 소환되지 어렵습니다.
결국은 동산의 나무들은 누워있는 세 아펩뱀의 연꽃을 나무들로 지목됐다는 뜻입니다.
그래서 게브와 누트는 사람으로 변질되어 아펩신전에 무릎끊고 있습니다.
신약에서 마르다와 마리아 역활하는 캐릭터들 입니다.
무한한 하늘도 거대한 땅도 어둠 앞에서는 무용지물됩니다.
어둠의 광대함에 구약과 신약이 모두 무릎 끓었습니다.
창세기 3장 8절, 날이 서늘할 때(in the cool of the day)는 구름 낀 날을 뜻합니다.
구름 낀 날에 에덴 동산을 걷고 있는 여호와는, 14절, 누워서 복부로 흙바닥을 기어다니며 흙을 먹는 세 마리 아펩-God이 아니라 똑바로 서있는 아펩-God입니다. 서있는 뱀과 누워있는 뱀이 무엇이 달라서 하나는 명령권자 여호와가 되고, 다른 셋은 저주받는 대상이 됐는지 의문일 것입니다.
이렇게 함으로서 여호와는 자신의 정체가 아펩뱀이라는 신분을 창세기에서 한시적으로 숨겼습니다.


출애굽기 4장
1   모세가 대답하여 가로되 그러나 그들이 나를 믿지 아니하며 내 말을 듣지 아니하고 이르기를 여호와께서 네게 나타나지 아니하셨다 하리이다
2   여호와께서 그에게 이르시되 네 손에 있는 것이 무엇이냐 그가 가로되 지팡이니이다
3   여호와께서 가라사대 그것을 땅에 던지라 곧 땅에 던지니 그것이 뱀이 된지라 모세가 뱀 앞에서 피하매
4   여호와께서 모세에게 이르시되 네 손을 내밀어 그 꼬리를 잡으라 그가 손을 내밀어 잡으니 그 손에서 지팡이가 된지라
5   또 가라사대 이는 그들로 그 조상의 하나님 곧 아브라함의 하나님, 이삭의 하나님, 야곱의 하나님 여호와가 네게 나타난 줄을 믿게 함이니라 하시고


출애굽기에서 모세(Djed)가 손으로 잡은 뱀은 저주받은 아펩뱀입니다. 여호와의 정체가 이 사건으로 밝혀졌지만, 여호와를 천지창조 바깥(철학 용어)에서 개입한 특별한 존재로 믿고 싶은 숭배자들은 여호와 정체를 궁금해하지 않습니다. 도리어 여호와 정체를 밝혀내는 일은 금기시하며 여호와를 대면하면 죽는다고 믿고 있습니다. 어둠을 죽음으로 인식하는 신화에서는 당연하게 죽겠죠.

바깥, 죽음 - 하이데거에 대한 블랑쇼의 응답

블랑쇼의 문학과 철학에 대한 성찰의 중심에 죽음이 놓여 있다. 그에게서 죽음의 경험은 바깥의 경험과 다른 것이 아니다. 서양의 사유(헤겔, 니체, 하이데거)에서 죽음은 인간 스스로 자신의 가능성과 자유를 결정적으로 시험하고 증명하는 최종심급이다. 다시 말해 죽음은 최고로 지배하기 어려운 자연, 최고로 포착하기 힘든 현상이며. 죽음에 대한 지배는 자연에 대한 자아의 궁극적 승리를, 모든 현상을 완벽하게 자신의 관리영역에 두는 자아의 의미부여능력의 절대성을 의미한다. 그러한 죽음에 대한 이해를 하이데거는 죽음으로 앞서 달려가봄을 나의 본래적 실존을 위한 최고의 가능성이라고 해석하였다. 그러나 블랑쇼에게서 죽음으로의 접근은 나의 최고의 가능성과, 나의 본래성과 마주하게 하는 계기라기보다는 오히려 나의 결정적 불가능성 또는 비동일성에 대한 시련의 경험이다. 블랑쇼는 죽음의 경험, 바깥의 경험이 결국 세계의 상실과 자아의 파기의 경험이라는 것을 강조한다. 그러나 그것은 허무주의적으로 실존의 어두운 측면으로 돌아선 인간의 한계를 지적하기 위해서가 아니다. 블랑쇼의 죽음에 대한 성찰은 죽음의 경험에서 인간 공동의 영역이 공유할 수 있는 하나의 실존적 조건으로서의 함께 있음 (?re-ensemble)이 발견된다는 것을 말한다. 즉 죽음의 경험이 급진적 양태의 함께 있음과 소통을 가능하게 하는 계기이다.

일부 철학자들도 어둠신에 동조하는 자들이 있습니다.

서있는 아펩-God이 명령권자 여호와가 된 것은,

창세기 4장
25   아담이 다시 아내와 동침하매 그가 아들을 낳아 그 이름을 셋이라 하였으니 이는 하나님이 내게 가인의 죽인 아벨 대신에 다른 씨를 주셨다 함이며
26   셋도 아들을 낳고 그 이름을 에노스라 하였으며 그 때에 사람들이 비로소 여호와의 이름을 불렀더라

Seth(태양의 빛)의 출연으로 비롯된 창세전 세계에서 아펩-여호와가 Seth의 발 아래에 누워있는 아펩뱀으로 싸우고 있는 여호와 정체을 은폐하고 싶어하는 새로운 창조자로서 자존심입니다. 그러나 단순하게 창세전의 은폐입니다.

요한복음 17장
5   아버지여 창세 전에 내가 아버지와 함께 가졌던 영화로써 지금도 아버지와 함께 나를 영화롭게 하옵소서
6   세상 중에서 내게 주신 사람들에게 내가 아버지의 이름을 나타내었나이다 저희는 아버지의 것이었는데 내게 주셨으며 저희는 아버지의 말씀을 지키었나이다
7   지금 저희는 아버지께서 내게 주신 것이 다 아버지께로서 온 것인줄 알았나이다


요한이 이것을 들춰내는 것은 어둠과 빛을 동시에 섬기는 자로서 정체성입니다.
그러나  Seth가 위에 있어 승리자가 되고, Apep이 아래에 있어 패배자가 된 단순한 부조를 여호와는 숨기고 싶어합니다.
게브와 누트가 숨었다고 나무라면서 여호와 자신은 창세전의 사건을 완벽하게 숨겼다고 생각합니다만 이집트의 부조는 이것이 그대로 공개되어 있습니다.
성서만 믿는 사람들은 이해하기를 거부합니다.
성서 바깥에서 온 부조들로해서  누워있는 아펩뱀은 저주받은 뱀이 되고, 서있는 아펩뱀은 명령권자 아펩뱀이 된 여호와 자신의 창세전 트라우마 입니다.
빛-Seth보다 어둠-아펩뱀이 먼저 존재했다는 논리를 빅뱅이나 블랙홀에 숨기는 현대 신화는 그래서 과학이기 앞서 어둠신 숭배자들 신화입니다. 밝혀지는 과학 논리에 대해 이의를 제기하자는 것이 아닙니다. 어두운 빈 공간만 존재하는 우주는 누가봐도 어둠신의 영역입니다. 단지 어둠신이 빛을 창조했다는 신화와 과학은 분리되야 합니다.


피라미드(빛의 신성문자) 건설현장에 배?로 기어다니는 세 아펩뱀이 투입된 것을, 창세기 첫째 날 빛의 창조로 만든 것입니다.
모세가 출애굽기에서 선언한,

출애굽기 14장
13   모세가 백성에게 이르되 너희는 두려워 말고 가만히 서서 여호와께서 오늘날 너희를 위하여 행하시는 구원을 보라 너희가 오늘 본 애굽 사람을 또 다시는 영원히 보지 못하리라
14   여호와께서 너희를 위하여 싸우시리니 너희는 가만히 있을지니라


이 언사들로 해서 신화와 역사는 서로 다른 길을 갑니다.

마태복음 6장 27절, 은밀한 아펩 아버지는 목숨 or 키에 관여합니다.

27   너희 중에 누가 염려함으로 그 키(목숨)를 한 자나 더할 수 있느냐


큐빗(cubit)은 고대 서양 및 근동지방에서 쓰이던 길이의 단위이다.
팔꿈치에서 가운데손가락 끝까지의 길이에 해당하며, 시대와 지역에 따라 그 길이는 조금씩 달랐다. 고대 이집트에서는 523.5mm, 고대 로마에서는 444.5mm, 고대 페르시아에서는 500mm, 이스라엘은 약44.4cm를 1큐빗으로 사용했다.

빛과 어둠이 관계된 키높이라 다른 대상은 해당이 안됩니다.
빛도 어둠도 키를 높이거나 목숨을 연장하지 못합니다.
빛이나 어둠이 키 or 목숨을 연장시킬 수 있다는 어떤 신화적인 능력을 말하는 것이 아니라 정해진 자연섭리를 거스를 수 없다는 뜻으로 사용했습니다.
그러나 어둠신전에 키높이 자랑하는 두 대상이 있습니다.
두 대상 모두 가운데 통로를 두고 태양신전쪽을 바라보고 있습니다.

마태복음 6장
26   공중의 새를 보라 심지도 않고 거두지도 않고 창고에 모아 들이지도 아니하되 너희 천부께서 기르시나니 너희는 이것들보다 귀하지 아니하냐

공중의 새  두 마리 중에 하나는 머리 위에 아침과 저녁의 태양을 상징하는 끝이 구부러진 두 깃털이 장식되어 있고, 다른 한 마리는 한 낮 정오의 태양과 곧은 두 깃털이 장식되어 있습니다.
케프리(Khepri) ... 아침 태양
라(Ra) ... 점심 태양
아툼(Atum) ... 저녘 태양
두 독수리 머리장식 깃털들이 키높이를 상징하지만 앞에 어둠신이 있어 곧 밤으로 이어집니다.
윗부분이 말려 있고 밑 부분에서 약간 벌어지는 타조의 깃털; 하 이집트의 상징
직선이지만 가늘어지는 팔콘 꼬리 깃털 또는 호루스 깃털, 또한 하 이집트를 상징합니다.

28   또 너희가 어찌 의복을 위하여 염려하느냐 들의 백합화가 어떻게 자라는가 생각하여 보라 수고도 아니하고 길쌈도 아니하느니라

백합을 나타내려는 것이 아니라 백합 위에 어둠신을 나타내려는 의도입니다. 어둠은 수고하지 않습니다. 태양이 지면 자동으로 나타납니다. 그래서 어둠은 능동적이 아니라 수동적인 입장입니다. 아무것도 하지 않고 놀아도 늘 옵니다.

29   그러나 내가 너희에게 말하노니 솔로몬의 모든 영광으로도 입은 것이 이 꽃 하나만 같지 못하였느니라

솔로몬의 영광은 솔로몬의 투구 부조 일곱마리 뱀으로 비롯되어 아펩신전 연꽃으로 장식한 아펩뱀보다 덜 화려합니다. 둘은 비교되지 않는다는 뜻입니다.

33   너희는 먼저 그의 나라와 그의 의를 구하라 그리하면 이 모든 것을 너희에게 더하시리라

그래서 그의 나라는 어둠신의 나라고 어둠신의 의의(righteousness) 입니다.
레위파 사두개인 마태의 발상입니다.
어둠의 부활도 부활입니다.
성서가 어둠의 부활과 빛의 부활과 비교평가했는가가 문제지만요.
사두개인이 말하던 일곱 형제는 솔로몬 투구의 일곱 뱀입니다. 솔로몬의 일곱 뱀은 사라져 부활하지 않지만 아펩신전 아펩뱀은 어둠으로 부활합니다.
공관서에 등장하는 부활없음-사두개인 정체성은 4층 Djed과 어둠신을 섬기는 자들이고, Djed은 눈에 보이는 대상이 아닙니다. 그래서 부활은 어둠이나 빛처럼 관측이 가능한 대상에 대한 이해로 제한됩니다.

구글번역이 조잡하여 한국어 원문도 남깁니다.

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Matthew 6 [KJV]
Moreover when ye fast, be not, as the hypocrites, of a sad countenance: for they disfigure their faces, that they may appear unto men to fast. Verily I say unto you, They have their reward.
But thou, when thou fastest, anoint thine head, and wash thy face;
That thou appear not unto men to fast, but unto thy Father which is in secret: and thy Father, which seeth in secret, shall reward thee openly.
Lay not up for yourselves treasures upon earth, where moth and rust doth corrupt, and where thieves break through and steal:
But lay up for yourselves treasures in heaven, where neither moth nor rust doth corrupt, and where thieves do not break through nor steal:   
For where your treasure is, there will your heart be also.
The light of the body is the eye: if therefore thine eye be single, thy whole body shall be full of light.
But if thine eye be evil, thy whole body shall be full of darkness. If therefore the light that is in thee be darkness, how great is that darkness!
No man can serve two masters: for either he will hate the one, and love the other; or else he will hold to the one, and despise the other. Ye cannot serve God and mammon.
Therefore I say unto you, Take no thought for your life, what ye shall eat, or what ye shall drink; nor yet for your body, what ye shall put on. Is not the life more than meat, and the body than raiment?
Behold the fowls of the air: for they sow not, neither do they reap, nor gather into barns; yet your heavenly Father feedeth them. Are ye not much better than they?
Which of you by taking thought can add one cubit unto his stature?
And why take ye thought for raiment? Consider the lilies of the field, how they grow; they toil not, neither do they spin:
And yet I say unto you, That even Solomon in all his glory was not arrayed like one of these.
Wherefore, if God so clothe the grass of the field, which to day is, and to morrow is cast into the oven, shall he not much more clothe you, O ye of little faith?
Therefore take no thought, saying, What shall we eat? or, What shall we drink? or, Wherewithal shall we be clothed?
(For after all these things do the Gentiles seek:) for your heavenly Father knoweth that ye have need of all these things.
But seek ye first the kingdom of God, and his righteousness; and all these things shall be added unto you.
Take therefore no thought for the morrow: for the morrow shall take thought for the things of itself. Sufficient unto the day is the evil thereof.


There are two types of fasting.
It is a fast of not eating because it speaks a word like Geb, and a fast of not eating rice cake (the sun) because it hates light like the god of darkness.
Leviticus Matthew emphasizes Moses-Djed and the secret Apep-Father as a character who serves the god of darkness. The sun cannot be hidden. Only darkness can hide.

Genesis 3 [NASB]
They heard the sound of the LORD God walking in the garden in the cool of the day, and the man and his wife hid themselves from the presence of the LORD God among the trees of the garden.
Then the LORD God called to the man, and said to him, "Where are you?"
He said, "I heard the sound of You in the garden, and I was afraid because I was naked; so I hid myself."
And He said, "Who told you that you were naked? Have you eaten from the tree of which I commanded you not to eat?"
The man said, "The woman whom You gave to be with me, she gave me from the tree, and I ate."
Then the LORD God said to the woman, "What is this you have done?" And the woman said, "The serpent deceived me, and I ate."
The LORD God said to the serpent, "Because you have done this, Cursed are you more than all cattle, And more than every beast of the field; On your belly you will go, And dust you will eat All the days of your life;
And I will put enmity Between you and the woman, And between your seed and her seed; He shall bruise you on the head, And you shall bruise him on the heel."

When Geb eats the sun, night comes,
Day comes when Nut eats the sun.
Both ate the sun and at some point in the now repeating day and night Jehovah intervened,
But there is no big tree in the world that can hide Geb and Nut.
Only darkness can hide them.
But there is no tree before apepsin.
It's a cool cloudy day, so it's difficult to summon the Sun Temple.
In the end, it means that the trees in the garden were named after the lotus flowers of the three apep snakes lying down.
So Geb and Nut have turned into humans and are on their knees before Apepsin.
These are the characters who play the roles of Martha and Mary in the New Testament.
Neither the infinite sky nor the great earth is useless in the face of darkness.
Both the Old and New Testaments fell to their knees in the vastness of darkness.
In Genesis 3:8, in the cool of the day, it refers to a cloudy day.
The Lord walking in the Garden of Eden on a cloudy day, verse 14, is not the three Apep-Gods lying down, crawling on the ground with their stomachs and eating dirt, but the Apep-God standing upright. You may be wondering what is the difference between a standing serpent and a lying serpent, one being Jehovah the commander and the other three being the object of the curse.
In doing so, Jehovah temporarily hid his identity as the Apep serpent from Genesis.


Exodus 4 [NASB]        
Then Moses said, "What if they will not believe me or listen to what I say? For they may say, 'The LORD has not appeared to you.'"
The LORD said to him, "What is that in your hand?" And he said, "A staff."
Then He said, "Throw it on the ground." So he threw it on the ground, and it became a serpent; and Moses fled from it.
But the LORD said to Moses, "Stretch out your hand and grasp it by its tail"--so he stretched out his hand and caught it, and it became a staff in his hand--
"that they may believe that the LORD, the God of their fathers, the God of Abraham, the God of Isaac, and the God of Jacob, has appeared to you."

In Exodus, the serpent held by Moses (Djed) is the cursed Apep serpent. Although Jehovah's identity is revealed in this event, worshipers who want to believe that Jehovah is a special being who intervened outside of creation (philosophical terminology) do not wonder about Jehovah's identity. Rather, it is taboo to reveal the identity of Jehovah, and they believe that if you come face to face with Jehovah, you will die. In myths that perceive darkness as death, it would be natural to die.


Outside, Death - Blanshaw's Response to Heidegger

Death lies at the center of Blanshaw's reflection on literature and philosophy. For him, the experience of death is not different from the experience of the outside. In Western thought (Hegel, Nietzsche, and Heidegger), death is the final instance in which man decisively tests and proves his own possibilities and freedoms. In other words, death is the most elusive nature, the most elusive phenomenon. The domination of death means the ultimate victory of the ego over nature, and the absoluteness of the ego's ability to give meaning to putting all phenomena perfectly in its own domain. Heidegger interpreted such an understanding of death as the best possibility for my original existence to run ahead to death. However, Blanshaw's approach to death is not an opportunity to face my highest possibility and my originality, but rather an experience of trials for my decisive impossibility or inequality. Blanchau emphasizes that the experience of death, the experience of the outside, is ultimately an experience of loss of the world and destruction of the self. However, it is not to point out the limitations of human beings who nihilistically turn to the dark side of existence. Blanshaw's reflection on death means that in the experience of death, coexistence (?re-ensemble) is found as an existential condition that can be shared by the common realm of human beings. In other words, the experience of death is an opportunity for radical coexistence and communication.

Some philosophers also sympathize with the Dark God.

The standing Apep-God became Jehovah the commander,


Genesis 4 [NASB]
Adam had relations with his wife again; and she gave birth to a son, and named him Seth, for, she said, "God has appointed me another offspring in place of Abel, for Cain killed him."   
To Seth, to him also a son was born; and he called his name Enosh Then men began to call upon the name of the LORD.

Pride as a new creator who wants to cover up who Jehovah is fighting with the Apep-Jehovah lying at Seth's feet in the pre-creation world that comes from the appearance of Seth (Sunlight). But it is simply a cover-up of the foundation of the world.

John 17 [NASB]
"Now, Father, glorify Me together with Yourself, with the glory which I had with You before the world was.
"I have manifested Your name to the men whom You gave Me out of the world; they were Yours and You gave them to Me, and they have kept Your word.
"Now they have come to know that everything You have given Me is from You;

What John reveals is his identity as a servant of darkness and light at the same time.
But Jehovah wants to hide the simple relief with Seth above and the victor and Apep below the loser.
While accusing Geb and Nut of hiding, Jehovah himself thinks that he completely concealed the events before the foundation of the world, but the Egyptian reliefs are revealed as such.
Those who only believe in the Bible refuse to understand.
With patriarchs from outside the Bible, the lying Apep snake becomes a cursed serpent, and the standing Apep serpent is the pre-creation trauma of Jehovah himself, who became the commander Apep snake.
Modern myths that hide the logic that the Dark-Apep serpent existed before the Light-Seth in the Big Bang or Black Hole are therefore the myths of the Dark Gods before they are science. This is not to challenge the scientific logic as it emerges. The universe where there is only dark empty space is the realm of the dark god. The myth and science that only the dark god created light must be separated.

It was made by the creation of light on the first day of Genesis when three Apep serpents crawling on ships were put into the pyramid (holy sign of light) construction site.
As Moses declared in Exodus,

Exodus 14 [NASB]
But Moses said to the people, "Do not fear! Stand by and see the salvation of the LORD which He will accomplish for you today; for the Egyptians whom you have seen today, you will never see them again forever.
"The LORD will fight for you while you keep silent."

With these words, mythology and history go different paths.

Matthew 6:27, Secret Apep Father is involved in life or height.

"And who of you by being worried can add a single hour to his life?
Who of you by worrying can add a single hour to his life?
Which of you by taking thought can add one cubit unto his stature?

A cubit is a unit of length used in the ancient West and the Near East.
It corresponds to the length from the elbow to the tip of the middle finger, and the length varied slightly depending on the era and region. One cubit was 523.5 mm in ancient Egypt, 444.5 mm in ancient Rome, 500 mm in ancient Persia, and about 44.4 cm in Israel.

Because the height is related to light and darkness, other subjects are not applicable.
Neither light nor darkness will make you taller or prolong your life.
It does not refer to any mythical ability that light or darkness can prolong stature or life, but it is used to mean that natural providence cannot be violated.
However, there are two high-profile targets in the Dark Temple.
Both objects face the Sun Temple with a central passageway.


"Look at the birds of the air, that they do not sow, nor reap nor gather into barns, and yet your heavenly Father feeds them. Are you not worth much more than they?

One of the two birds of the air is adorned with two curved feathers on its head, symbolizing the morning and evening sun, the other is adorned with the midday noon sun and two straight feathers.
Khepri ... morning sun
Ra ... lunch sun
Atum ... The Evening Sun
The two eagle headdress feathers symbolize height, but with a dark god in front of it, it soon leads to night.

The ostrich feather which was curled at the top and splays slightly at the base; symbolic of Lower Egypt
The straight, but tapered falcon tail feather or Horus feather, also symbolic of Lower Egypt

"And why are you worried about clothing? Observe how the lilies of the field grow; they do not toil nor do they spin,

Lilies are an alternative to the Egyptian lotus.
It is not intended to represent the lily, but rather to represent the dark god over the lily. Darkness doesn't bother. It appears automatically when the sun sets. So darkness is not an active, but a passive position. It always comes even if I play without doing anything.

yet I say to you that not even Solomon in all his glory clothed himself like one of these.

Solomon's glory stems from Solomon's helmet relief and is less splendid than the Apep snake adorned with lotus flowers in the Temple of Apep. It means that the two are not compared.

"But seek first His kingdom and His righteousness, and all these things will be added to you.

So his kingdom is the kingdom of the dark god and the righteousness of the dark god.
This is the origin of Matthew, a Levite Sadducee.
The resurrection of darkness is also a resurrection.
The question is whether the Bible compares the resurrection of darkness with the resurrection of light.
The seven brothers that Sadducees spoke of are the seven serpents of Solomon's helmet. The seven serpents of Solomon disappear and do not resurrect, but the Apep serpent before Apep is resurrected in darkness.
The No Resurrection-Sadduces identities appearing in the synoptic office are the 4th-floor Djeds and those who worship the Dark Gods, and the Djeds are invisible. So the resurrection is limited to the understanding of observable objects, such as darkness or light.

Google Translate is sloppy, so I leave the original Korean text.

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