Overunity.com Archives is Temporarily on Read Mode Only!

Free Energy will change the World - Free Energy will stop Climate Change - Free Energy will give us hope
and we will not surrender until free energy will be enabled all over the world, to power planes, cars, ships and trains.
Free energy will help the poor to become independent of needing expensive fuels.
So all in all Free energy will bring far more peace to the world than any other invention has already brought to the world.
Those beautiful words were written by Stefan Hartmann/Owner/Admin at overunity.com
Unfortunately now, Stefan Hartmann is very ill and He needs our help
Stefan wanted that I have all these massive data to get it back online
even being as ill as Stefan is, he transferred all databases and folders
that without his help, this Forum Archives would have never been published here
so, please, as the Webmaster and Creator of these Archives, I am asking that you help him
by making a donation on the Paypal Button above.
You can visit us or register at my main site at:
Overunity Machines Forum

moteur a eau :

Started by tagor, June 13, 2007, 05:22:13 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

tagor

NerzhDishual

Bonsoir,

Je vois que cette discussion est quasi morte.
Souffrez que je tente de la réveiller un peu.

Au sujet, précisément, du "Moteur à Eau".
Je suis tombé (= I came across/stumbled upon) sur un brevet.

Christopher Robert Eccles
"Fracture cell apparatus".
En pièce jointe.

Merci de l'étudier.
Merci de ne pas trop perdre de temps avec toute cette electronique TTL (5 volts).
Selon moi, cette partie comporte des erreurs. En effet, on y parle de portes 'AND' et on indique des portes 'NAND'. Non?

Aucune importance !

L'important est de comprendre le principe.
Selon moi, ce principe est génial.

Bien à vous,
Jean
Nolite mittere margaritas ante porcos.

tagor

salut Jean

effectivement tout est tres calme !

peut etre le calme avant la tempete ?

Sterling D. Allan  a donné un apercu de sa tournée en europe :

il annonce entre autre que luxury sea pourrait s'ouvrir en fevrier ?

Let me pause and give you a brief update on what I've learned. Each of these bullets deserves a story, and you can be looking for updates in the days ahead as I get time to develop them.

Akoil has a villa running on their aether technology in Europe but only lets potential customers/licensees in if they can produce a $1 million dollar-plus bank statement as evidence that they are real, and capable of purchase/contract. They supposedly have been distributing (beta) product quietly for a while now, and expect to have product available commercially in 2013.

Rossi's "Hot-Cat" cold fusion technology is still deep in R&D, with evidence still accumulating, but the 1 MW heat unit is supposedly available for purchase. The first publicly available plant is supposed to be installed in Northern Italy in 1.5 months from now.

TechnoKontrol is not yet ready to sell their self-looped motor-generator system, but they are preparing to have a 1 MW system commercially available soon.

The Luxury Sea boat that runs on water (as in the fuel) is in an exclusive contract that doesn't want public exposure presently, but may allow coverage in February.

Nicolas Chauvin, an enthusiastic entrepreneur, is busy at his office on the EPFL campus in Lausanne launching a cold fusion project that will provide a kit for universities to be able to replicate Francesco Celani's LENR cell that was recently displayed running continuously producing more power out than went in during the NI Week conference followed by the ICCF-17 conference in Korea. This will enable a conversion of the academic world from calling this "junk science" to acknowledging the "one of the breakthroughs of the century" that it is. EPFL, one of the most prestigious universities in the world, is home of one of the Tokomak reactors that, notwithstanding milti-billions of dollars being spent over several decades, has yet to achieve sustainable unity, let alone over-unity power. And they call cold fusion "junk science", when hot fusion has been nothing but a huge boondoggle.

Claus Turtor {sp?} is plugging away on his Zero Point Energy demonstrator, but commercial roll-out is not on the horizon yet.

Mike Brady still languishes in prison, in poor health and spirits, thinking he is wrongfully there, while his magnet motor (which he pirated from a Brazilian patent) and electromagnetic variation are being held back as a result.

NerzhDishual

Hi Tagor,

DocGigi alias A.L.F (Luxury Sea) répond très aimablement au téléphone, certes.
Cependant, impossible d'obtenir un rendez-vous. C'est oui. Mais finalement non.

On parle d'un article, début 2013, dans un magazine français non conventionnel.
Mais, divulgue-je?

Pour ma part j'ai renoncé à tenter de le rencontrer.
Pourtant nous habitons le même département (Finistère).

Je reste intimement persuadé qu'il s'est fortement inspiré du brevet de Eccles (cité précédemment).
Il ne parle pas de filtrage de l'eau de mer.
Il m'a parlé de cellules 'sèches'.
Faire une électrolyse de l'eau de mer avec de la 'force brute' (comme dans les 'Anton cells') est hors de question.

Il faut voir (selon mon frère, ex shipchandler) l'état de batteries qui ont accidentellement séjourné dans l'eau de mer pour se rendre compte de la chose. L'eau de mer se comporte comme un court circuit.

Maintenant, il parle de 50.000 volts. Eccles parle de deux fois 25.000 volts.
Selon moi,  aucun courant (pas d'électrons) n'est/ne sont utilisé(s).
Ainsi, les 'lois' de  ce cher Monsieur Faraday ne sont plus applicables.

Il s'agit uniquement d'un champ électrique entre les plaques d'un condensateur plan.
Ce champ serait suffisant pour provoquer une 'électrolyse'.

Pensez à un tel condensateur plan de quelques millimétres 'd'épaisseur' soumis a des tensions variables, de fréquence appropriée, de +/- 25000 volts.

Gwella soñjou a-berz Jean.

Nolite mittere margaritas ante porcos.

parisd

Bonjour,

Pensez vous vraiment que ce gars a realise un moteur a eau, c'est le reve de nombeux inventeurs mais on ne les jamais vu tourner, et il est au finistere et vendrait son moteur a eau dans le cadre d'un bateau de luxe.

Cela aurait du attirer enormement d'attention sur son bateau.

Quelqu'un a vu le bateau fonctionner uniquement avec de l'eau de mer?

Quote from: NerzhDishual on September 26, 2012, 08:59:39 PM
Hi Tagor,

DocGigi alias A.L.F (Luxury Sea) répond très aimablement au téléphone, certes.
Cependant, impossible d'obtenir un rendez-vous. C'est oui. Mais finalement non.

On parle d'un article, début 2013, dans un magazine français non conventionnel.
Mais, divulgue-je?

Pour ma part j'ai renoncé à tenter de le rencontrer.
Pourtant nous habitons le même département (Finistère).

Je reste intimement persuadé qu'il s'est fortement inspiré du brevet de Eccles (cité précédemment).
Il ne parle pas de filtrage de l'eau de mer.
Il m'a parlé de cellules 'sèches'.
Faire une électrolyse de l'eau de mer avec de la 'force brute' (comme dans les 'Anton cells') est hors de question.

Il faut voir (selon mon frère, ex shipchandler) l'état de batteries qui ont accidentellement séjourné dans l'eau de mer pour se rendre compte de la chose. L'eau de mer se comporte comme un court circuit.

Maintenant, il parle de 50.000 volts. Eccles parle de deux fois 25.000 volts.
Selon moi,  aucun courant (pas d'électrons) n'est/ne sont utilisé(s).
Ainsi, les 'lois' de  ce cher Monsieur Faraday ne sont plus applicables.

Il s'agit uniquement d'un champ électrique entre les plaques d'un condensateur plan.
Ce champ serait suffisant pour provoquer une 'électrolyse'.

Pensez à un tel condensateur plan de quelques millimétres 'd'épaisseur' soumis a des tensions variables, de fréquence appropriée, de +/- 25000 volts.

Gwella soñjou a-berz Jean.