Overunity.com Archives is Temporarily on Read Mode Only!

Free Energy will change the World - Free Energy will stop Climate Change - Free Energy will give us hope
and we will not surrender until free energy will be enabled all over the world, to power planes, cars, ships and trains.
Free energy will help the poor to become independent of needing expensive fuels.
So all in all Free energy will bring far more peace to the world than any other invention has already brought to the world.
Those beautiful words were written by Stefan Hartmann/Owner/Admin at overunity.com
Unfortunately now, Stefan Hartmann is very ill and He needs our help
Stefan wanted that I have all these massive data to get it back online
even being as ill as Stefan is, he transferred all databases and folders
that without his help, this Forum Archives would have never been published here
so, please, as the Webmaster and Creator of these Archives, I am asking that you help him
by making a donation on the Paypal Button above.
You can visit us or register at my main site at:
Overunity Machines Forum

Norwegian Free Energy Think Tank

Started by KSJ2009, September 13, 2009, 01:33:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Nabo00o

Ojoj, naa kan jeg angre paa at jeg ikke har skjekket forumet paa flere aar.
Jeg har desverre ikke vert produktiv i det hele tatt, andre, antageligvis mindre viktige ting
har opptatt livet mitt. Har alikevel jevnlig fulgt med paa energi-scenen i ny og ne.

Mitt syn på energi og egentlig alt har forandret seg veldig, og jeg kan egentlig
bare skamme meg over den utrolige naiviteten og pastaaligheten min fra tiligere ...
Jeg har ekstremt stor respekt for mennesker som faktisk foolger opp sine egne
ideer og teorier med eksperiment og hardt arbeid.

Naa over til det som gav meg lyst til aa logge inn igjen; Metamike sin introduksjon/beskjed til de
interreserte harmonerer veldig mye med mine egne tanker rundt baade energi og virkelighet, men ogsaa
hva du maa gjoore hvis virkelig vil forstaa situasjonen i dag (eller hundre aar tilbake for den saks skyld).

Det er garantert at noe saa fundamentalt radikalt forskellig som fri energi ikke vil kunne sameksistere
med dagens samfunnsstruktur, hverken nationalt eller internationalt. Aarsakene til dette er mange
og forskjellige, men jeg vil paastaa at felles for nesten alt er en kjerne av egoisme og graadighet
som vi mennesker i vaar natur ennaa har langt igjen med aa bli kvitt. Om det finnes en stor konspirasjon
så har jeg liten tro paa at den er en primer faktor i aa holde oss tilbake, sammenlignet med hva hvert enkelt
individ bidrar med, og ikke minst fra oss selv!

Bare hvis man kan holde seg absolutt noytral og se etter sannheten i de sammenvevde tolkningene,
kan man ha en sjangs til aa forstaa hva som faktisk skjer.
Det finnes hundrevis av sider og forklaringer for og i mot fri energi, spessielt paa dette forumet.
Men naar du allerede har begynt aa lete etter informasjon saa er det vel gjerne fordi noe har satt
en skramme i ditt verdensbilde ang. vitenskapens ufeilbarligheter, og det du leter etter er kanskje
ikke vill spekulasjon eller dogmatisk kritikk, men opplysning og konstruktiv kritikk.

Over til det interresante! Alt det tekniske du (mike) nevner ang. baade elektrisitetens natur
og felt-kollapsing har jeg vært borti over alt paa nettet, men det er fortsatt forbi min evne til virkelig og kunne
se naturen og sammenhengen i det. Dette er jo ett omraade som velkjent Bedini og Bearden har domminert lenge,
jeg har proovd saa best jeg kan aa trenge gjennom mystikken men det er fortsatt saa mange ukjente variabler.
Naar du nevner viktigheten i det nooytrale magnetfeltet faar det meg til aa tenke paa Gary Wesly.
Han bygde saaklart en magnetmotor (stor overraskelse!).

Antageligvis fordi jeg har moott et stopp i alt elektriskt (teoretiskt i hvertfall), saa har interessen min
forplantet seg over paa det gyroskopiske fenomenet, som jeg personelig synes er helt fantastiskt.
Selv med et enkelt sykkelhjul kan man demonstrere krefter og bevegelser som totalt motstrider sunn fornuft.
Hadde vært interresant aa hoort om presesjon er noe du ser pa som viktig i ditt bilde av hvordan verden henger sammen.

Innser jo saaklart at det er en evighet siden du skrev her, men det skader vel ingen om dette er noen aar for sent.

Translation: General talk about energy and magnetic fields, stuff most of you likely already know about.
Sometimes its easier for ideas to surface in your own language, and what does it hurt if the noise level is kept down
until an idea is ready to be brought to fruition?
Also hi to everyone again and please excuse my pompus past self, everyone grows up and maturity is something most
of us need time to attain : )
Static energy...
Dynamic energy...
Two forms of the same.