Overunity.com Archives is Temporarily on Read Mode Only!

Free Energy will change the World - Free Energy will stop Climate Change - Free Energy will give us hope
and we will not surrender until free energy will be enabled all over the world, to power planes, cars, ships and trains.
Free energy will help the poor to become independent of needing expensive fuels.
So all in all Free energy will bring far more peace to the world than any other invention has already brought to the world.
Those beautiful words were written by Stefan Hartmann/Owner/Admin at overunity.com
Unfortunately now, Stefan Hartmann is very ill and He needs our help
Stefan wanted that I have all these massive data to get it back online
even being as ill as Stefan is, he transferred all databases and folders
that without his help, this Forum Archives would have never been published here
so, please, as the Webmaster and Creator of these Archives, I am asking that you help him
by making a donation on the Paypal Button above.
You can visit us or register at my main site at:
Overunity Machines Forum

Norwegian Free Energy Think Tank

Started by KSJ2009, September 13, 2009, 01:33:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Nabo00o

Hei igjen kurt, en stund siden det var snakk her.
Jeg kom til å tenke på en ting når jeg tilfeldigvis leste over inlegget ditt igjen:

Quote from: kurtnorway on October 21, 2009, 02:02:43 PM
Da er håpet at høyvolt coilen skal gå til ett lavere potensial og produsere overskuddstrøm til motoren som skal drive generatoren.

Dette minner om en ide jeg hadde tiligere, inspirert av en slags kapasitans motor.
Jeg tenkte at hvis jeg hadde en rotor med magneter gående rundt, og hvor jeg hadde flere par med spoler, hvor en haddde dobbel eller flere runder med tråd en den andre, så kunne jeg få strøm til å flyte gjennom den med færre runder tråd, fordi den fikk indusert mindre spenning, og derfor også motvirke "draget" som induksjonen i spolen med dobbel tråd skaper, og til sist drive en last med denne strømmen.

Så ideen var og lage elektrisitet uten "backdrag", fordi det det extra magnetfeltet skulle motvirke det normale. Desverre så vil den mindre spolen oppføre seg som en serie-koblet last nr.2, og vil derfor halvere spenningen mellom den og den orgianle lasten, som en lyspære kanskje.

Men her er en interresang fakta: Ã... lade opp en kondensatorbank eller et batteri gir ikke spenningstap hvis du koblet dem i serie med en spole.
Så.... hvis du ville drive en eller annen last uten at det skal kreve noe serlig mer kraft fra generatoren, så må du ha en krets klar som kontinuerlig skifter mellom lasten og batteriet. Det kunne enten hvert elektronik eller en slags fysisk switch på motoren.

Julian  :)
Static energy...
Dynamic energy...
Two forms of the same.

sveindaniel

Mitt navn er Svein Daniel. Jeg holder til like utenfor Oslo og er svært interessert i Teslas eter baserte  (Radiant Energy/Kald elektrisitet). Jeg er ute etter Ã¥ bygge en Tesla/Edwin Gray hybrid og kunne virkelig tenke meg selskap i det prosjektet.

Er forøvrig interessert i å møte andre fri energi entusiaster her i norge.

Ta kontakt med meg på sveindaniel_a_solvenus_no (bytt ut _a_ med @ og _no med .no), eller skriv til meg på PM.

Mvh
Svein Daniel

sveindaniel

Nabo00o

Hei Svein.
Det skulle altså vært flere av oss her som interriserte seg for Tesla, e bor langt uti distriktet!

Det er jo hele tiden noe nytt å lære i dette området, men sånn som jeg forstår det, så ligger en del av "hemmeligheten" i Tesla/Gray og Bedini sin teknologi i at pulsen skal skifte så brått som mulig, uten noen resulterende oscillation.

Jeg tror det faktisk har noe med selvet momentumet i elektronene å gjøre, akkurat som at Bedini utnytter momentumet i batteri-ionene til å superlade dem.

Julian
Static energy...
Dynamic energy...
Two forms of the same.

sveindaniel

Slik jeg har forstÃ¥tt det er du helt inne pÃ¥ det Julian. Momentet til elektronene er en av grunnstenene, sammen  utelukkelsen av oscillasjon og kontroll av pulsvarighet. (En triode, en type radiorør, har alle disse egenskapene).

Jeg er tilfreds med min forståelse av hvordan dette fenomenet oppstår; gjennom brå pulser, ingen tilbakevendende oscillering.
Gjennom å justere pulsenes varighet, vil man oppnå en stort spekter av forskjellige effekter, deriblant å varme opp hele rom, avkjøle dem, skape mental ro, opplyse luften, kald elektrisitet osv osv.

Slik jeg ønsker Ã¥ bygge kretsen er ved hjelp av et radiorør som skal brukes til Ã¥ kontrollere pulsene og sørge for at elektrisiteten bare gÃ¥r en vei. Den vil fungere som en transistor og en likeretter.  min viten om radiorør er veldig begrenset, sÃ¥ jeg mÃ¥ tilegne mer forstÃ¥else og kunne veldig gjerne tenkt meg samarbeid med andre for Ã¥ kunne fÃ¥ tak i og ta i bruk riktig radiorør med riktig konfigurasjon av radiorørets gitter.

Ã...rsaken til at jeg ikke vil bruke transistor av noen sort, er fordi de ikke tÃ¥ler flere tusen volt og kan derfor ikke kontrollere pulsene direkte.

Hvor ute i distriktet holder du til da?

Mvh
Svein Daniel

PS.
Har du forresten lest første kapittel av Gerri Vassilatos bok: Secrets of Cold War Technology? Det er et svært interessant kapittel, du finner utdrag av det i Peter Lindemanns bok om Cold Electricity.