Overunity.com Archives is Temporarily on Read Mode Only!

Free Energy will change the World - Free Energy will stop Climate Change - Free Energy will give us hope
and we will not surrender until free energy will be enabled all over the world, to power planes, cars, ships and trains.
Free energy will help the poor to become independent of needing expensive fuels.
So all in all Free energy will bring far more peace to the world than any other invention has already brought to the world.
Those beautiful words were written by Stefan Hartmann/Owner/Admin at overunity.com
Unfortunately now, Stefan Hartmann is very ill and He needs our help
Stefan wanted that I have all these massive data to get it back online
even being as ill as Stefan is, he transferred all databases and folders
that without his help, this Forum Archives would have never been published here
so, please, as the Webmaster and Creator of these Archives, I am asking that you help him
by making a donation on the Paypal Button above.
You can visit us or register at my main site at:
Overunity Machines Forum

Norwegian Free Energy Think Tank

Started by KSJ2009, September 13, 2009, 01:33:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Kokkos

Er klar over at skjerming ikke skjermer, men leder fluxbanene. Men samtidig må avstand spille en viss rolle. Om legeringene ligger tett på magnetene vil nok dette påvirke respektiv magnet mer enn passerende, vil jeg tro. Dette er jeg mektig usikker på og derfor er det 1 desiliter ferrofluid på vei i posten, samt det beste "magnetskjoldet" jeg har klart å oppdrive. Ikke mu-metall.

Om jeg klarer å skape asymmetri, hvilket jeg tror er den hellige gral, så bør det kunne funke. Jeg kjører egentlig alá Perendev, men rotorene er kvadratiske kontra runde. Jeg tror rettvinklede kanter vil skjære seg inn i feltene på et annen måte enn runde vil klare.

Jeg tror ikke det vil funke, men ettersom jeg er usikker så vil jeg teste det ut.

Her ser du en elendig tegning jeg laget av prinsippet jeg tenker etter. Uten skjerming.

Kokkos

Er ikke sikkert vinklingen på magnetene blir slik i det hele tatt. Den viser bare prinsippet.

Low-Q

Den grå delen, er det bare noe for å holde fast magnetene, eller er den laget av f.eks jern?

RED: Jeg har også ferrofluid. Den jeg kjøpte tørker etterhvert. Det skal ikke ferrofluid gjøre hvis den produseres på riktig måte. Det fikk jeg erfare da jeg skulle ha mer ferrofluid i magnetgapet på et diskantelement til en høyttaler. Syns etterhvert at den nedre diskantgjengivelsen ble svakere og svakere. Tilslutt var det bare tynn lys hvisking av elementet, og det viste seg at ferrofluidet hadde størknet og hardnet til. Så det ble bare å kjøpe nye diskanter :(

Vidar

Kokkos

Rotoren (grå) vil bli laget av teflon i dette tilfellet. Kunne vært annen plast, men jeg har tilgang på gratis teflon, i begrensede mengder selvfølgelig, fordi det er svært dyrt, men nok til at får testet "prototypen".

Aluminium vil gi eddy current/drag så det har jeg valgt bort, ellers hadde tyngden vært fin. Jern kan få metningsproblemer antar jeg, dessuten tror jeg det vil bli forviklinger i forhold til skjermingen. Jern vil jo også være problematisk grunnet tilstrekning fra alle magneter involvert også.

Jeg begynner med teflon, 20mm hvite plater. Plexi går også an, men har lavere densitet tror jeg og er vanskeligere å bearbeide da det er så sprøtt.

Kokkos

Jeg tror all ferrofluid etterhvert vil tørke i åpen luft, fordi den er laget an jernfilspon, en coating og en slags olje, etter hva jeg vet. Man ser gjerne av beholderen den ligger i blir litt oljefarget der vesken har vært. Jeg kommer til å ha den i et plastbeger eller noe så ser man jo feltet gjennom ganske bra regner jeg med.