Overunity.com Archives is Temporarily on Read Mode Only!



Free Energy will change the World - Free Energy will stop Climate Change - Free Energy will give us hope
and we will not surrender until free energy will be enabled all over the world, to power planes, cars, ships and trains.
Free energy will help the poor to become independent of needing expensive fuels.
So all in all Free energy will bring far more peace to the world than any other invention has already brought to the world.
Those beautiful words were written by Stefan Hartmann/Owner/Admin at overunity.com
Unfortunately now, Stefan Hartmann is very ill and He needs our help
Stefan wanted that I have all these massive data to get it back online
even being as ill as Stefan is, he transferred all databases and folders
that without his help, this Forum Archives would have never been published here
so, please, as the Webmaster and Creator of this Forum, I am asking that you help him
by making a donation on the Paypal Button above
Thanks to ALL for your help!!


Pierre's 170W in 1600W out Looped Very impressive Build continued & moderated

Started by gotoluc, March 23, 2018, 10:12:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

MichelM


listener191

Quote from: gotoluc on March 23, 2018, 04:32:49 PM
L191, please have a closer look at the picture you're referring. I'm quite sure it's a 30 slots.  The welds and shape looks exactly like my 30 slots stator and the rotor looks the same as well.
However, I would agree with you that the larger 5 kW or more may have 36 slots.

Regards
Luc

français
L191, regardez de plus près la photo dont vous parlez. Je suis tout à fait sûr que c'est un 30 fentes. Les soudures et la forme ressemble exactement à mon stator à 30 fentes et le rotor a la même apparence.
Cependant, je suis d'accord avec vous que les 5 kW ou plus peuvent avoir 36 fentes.
Cordialement
Luc

Hi Gotoluc,

Difficult to confirm from that photo that it is 24 or 30 slots.

Ordinarily the number of slots in the stator is a multiple of the number of poles and the number of phases, thus the stator of a 4 pole 3 phase alternator may have 12,24,36,42,48 slots etc, all which are multiples of 12.
So for a 3 phase 2 pole alternator the slots may be 12,18,24,30,36,42. In both cases the slot numbers above 36 would be only used in much larger diameter stators (higher power), as otherwise the pole CSA would be diminished in a smaller diameter stator, reducing efficiency.  The commonly used numbers of slots are in bold for domestic generators.

Regards

L192

français
Bonjour Gotoluc,
Difficile de confirmer à partir de cette photo qu'il s'agit de 24 ou 30 fentes.
Ordinairement, le nombre de fentes dans le stator est un multiple du nombre de pôles et du nombre de phases, ainsi le stator d'un alternateur triphasé à 4 pôles peut avoir 12,24,36,42,48 fentes etc, tous ce qui sont multiples de 12.
Ainsi, pour un alternateur bipolaire triphasé, les fentes peuvent être 12,18,24,30,36,42. Dans les deux cas, les numéros de fentes au-dessus de 36 ne seraient utilisés que dans des stators de plus grand diamètre (puissance plus élevée), sinon le pôle CSA serait diminué dans un stator de plus petit diamètre, réduisant ainsi l'efficacité. Les nombres d'emplacements généralement utilisés sont en gras pour les générateurs domestiques.
Cordialement

tinman

Quote from: gotoluc on March 23, 2018, 04:32:49 PM
L191, please have a closer look at the picture you're referring. I'm quite sure it's a 30 slots.  The welds and shape looks exactly like my 30 slots stator and the rotor looks the same as well.
However, I would agree with you that the larger 5 kW or more may have 36 slots.

Regards
Luc

français
L191, regardez de plus près la photo dont vous parlez. Je suis tout à fait sûr que c'est un 30 fentes. Les soudures et la forme ressemble exactement à mon stator à 30 fentes et le rotor a la même apparence.
Cependant, je suis d'accord avec vous que les 5 kW ou plus peuvent avoir 36 fentes.
Cordialement
Luc

I cannot see what difference there would be between using a 30 or 36 slot stator core,other than it (the 30 slot) being a smaller version.

In both cases,all you are doing is creating a step charged rotating electromagnetic field that has a 60Hz frequency.

Because relays are being used,each coil will be either on or off,and when a scope is placed across the center output coil,you will see these steps in the AC sine wave. This could be smoothed with the right value cap across each stator coil.

Some here think a replication is based around the physical properties of a device,when they should base it around working principles of the device.

Brad

français
Je ne vois pas quelle différence il y aurait entre l'utilisation d'un stator à 30 ou 36 fentes, autre que celle-ci (la fente 30) étant une version plus petite.
Dans les deux cas, tout ce que vous faites est de créer une étape chargée de champ électromagnétique tournant qui a une fréquence de 60Hz.
Puisque les relais sont utilisés, chaque bobine sera allumée ou éteinte, et lorsqu'un ocliloscope est placée sur la bobine de sortie centrale vous verrez ces étapes dans l'onde sinusoïdale AC. Cela pourrait être filtré avec la bonne valeur de condensateur à travers chaque bobine du stator.
Certains ici pensent qu'une réplication est basée sur les propriétés physiques d'un appareil, quand ils devraient se baser sur les principes de fonctionnement de l'appareil.


shylo

Is Pierre going to continue with his step by step build in this thread?
Luc your in direct contact with him, What does he have to say?
Why is everybody trying to change the build, do an exact replication first ,then make the changes, no?
Seems like this topic is already being lost.
My question to Pierre is, can you give us a breakdown , six poles , overlapping or turning off as six more turn on, 3 north 3 south in an alternating fashion, at 600 switches a minute, 18 coils right 36 slots means 18 coils right, it takes 2 slots to make a coil right?
A simple commutator with adjustable speed could be used, if that is the only role the relays play.
I don't know
Just saying
artv

français
Est-ce que Pierre va continuer avec sa construction pas à pas dans ce sujet?
Luc, tu es en contact direct avec lui, qu'a-t-il à dire?
Pourquoi tout le monde essaie-t-il de changer la construction, de faire d'abord une réplication exacte, puis de faire les changements, non?
On dirait que ce sujet est déjà perdu.
Ma question à Pierre est, pouvez-vous nous donner une répartition, six pôles, chevaucher désactiver quan six pôles de plus s'allume, 3 nord 3 sud en alternance, à 600 commutateurs par minute. 18 bobines correct  veux dire 36 fentes signifie 18 bobines correct?  ça prend 2 fente pour faire une bobine correct?
Un simple commutateur à vitesse réglable pourrait être utilisé, si tel c'est le seul rôle joué par les relais.
Je ne sais pas
Je dis juste

gotoluc

Quote from: shylo on March 23, 2018, 10:52:25 PM
Is Pierre going to continue with his step by step build in this thread?
Luc your in direct contact with him, What does he have to say?
Why is everybody trying to change the build, do an exact replication first ,then make the changes, no?
Seems like this topic is already being lost.
My question to Pierre is, can you give us a breakdown , six poles , overlapping or turning off as six more turn on, 3 north 3 south in an alternating fashion, at 600 switches a minute, 18 coils right 36 slots means 18 coils right, it takes 2 slots to make a coil right?
A simple commutator with adjustable speed could be used, if that is the only role the relays play.
I don't know
Just saying
artv

français
Est-ce que Pierre va continuer avec sa construction pas à pas dans ce sujet?
Luc, tu es en contact direct avec lui, qu'a-t-il à dire?
Pourquoi tout le monde essaie-t-il de changer la construction, de faire d'abord une réplication exacte, puis de faire les changements, non?
On dirait que ce sujet est déjà perdu.
Ma question à Pierre est, pouvez-vous nous donner une répartition, six pôles, chevaucher désactiver quan six pôles de plus s'allume, 3 nord 3 sud en alternance, à 600 commutateurs par minute. 18 bobines correct  veux dire 36 fentes signifie 18 bobines correct?  ça prend 2 fente pour faire une bobine correct?
Un simple commutateur à vitesse réglable pourrait être utilisé, si tel c'est le seul rôle joué par les relais.
Je ne sais pas
Je dis juste

Dear shylo,
Very difficult to translate what you wrote. Too many questions all grouped together!
Pierre is not going to answer all those. His participation is minimal, at most once a week and only through PM's directly to me.
Most of the information you need to build a test device is posted in the original topic: http://overunity.com/17609/170-watts-in-1600-watts-out-looped-very-impressive-build-and-video/#.WrXMK9YpDM0
We are not starting over here, this topic is a moderated continuation.

Regards
Luc

français
Cher shylo,
Très difficile de traduire ce que vous avez écrit. Trop de questions toutes groupées!
Pierre ne va pas répondre à toutes ces questions. Sa participation est minime, au plus une fois par semaine et uniquement par l'entremise des PM directement à moi.
La plupart des informations dont vous avez besoin pour construire un appareil est publiée dans le sujet d'origine: http://overunity.com/17609/170-watts-in-1600-watts-out-looped-very-impressive-build-and- vidéo / #. WrXMK9YpDM0
Nous ne recommençons pas avec les détails de construction ici car nous avons tous obtenu ce dont nous avons besoin du sujet original. Ce nouveau sujet est une continuation modérée.
Cordialement